Mazda 6 cieszy się dużą popularnością na polskim rynku. Trudno się temu dziwić – na uwagę zasługuje tu między innymi świetne prowadzenie i efektowny wygląd. Co jeszcze warto wiedzieć na temat tego modelu?

Silniki

Mazda 6 zadebiutowała w 2002 roku silnikami benzynowymi 1.8 (120 km), 2.0 (141 km) i 2.3 (166 km) oraz dwulitrowym turbodieslem w dwóch wersjach – 121 lub 136 km. Po modernizacji w 2005 roku, moc dwulitrowego silnika benzynowego zwiększył się do 147 km, turbodiesel zyskał natomiast wersję o mocy 143 km. W 2006 na rynku pojawiła się doładowana jednostka napędowa 2.3 z mocą 260 km, lecz montowana była ona jedynie w sportowej wersji MPS napędem obu osi. Jeżeli chodzi o codzienną eksploatację, najlepiej sprawdzą się wersje benzynowe, w szczególności 2.0. Ma ona znacznie lepszą dynamikę przy niewiele większym zużyciu paliwa. Turobdiesel z wysokociśnieniowym układem zasilania typu common-rail na pierwszy rzut oka wydaje się atrakcyjny przez wzgląd na niższe zużycie paliwa, lecz w rzeczywistości jego zakup wiąże się ze sporymi wydatkami związanymi z różnego rodzaju awariami. Wersję MPS traktować należy natomiast w kategorii typowego auta sportowego, które jest kosztowne zarówno w użytkowaniu, jak i serwisowaniu.

Eksploatacja

Największe problemy eksploatacyjne czekają na użytkowników diesli. Kluczowe problemy wiążą się tu z sięganiem po olej silnikowy niskiej jakości i zapominaniem o regularnych jego wymianach. Skutkiem jest zatykanie sitka smoka, które to zasysa olej z miski olejowej. Do układu smarowania trafia zbyt mała ilość olejka smarnego, co w konsekwencji przyczynia się do zatarcia silnika. Problemy ze smarowaniem skutkować mogą również przedwczesnym zużywaniem wałka rozrządu i zapiekaniem się pierścieni tłokowych. W wielu przypadkach nie obejdziemy się także bez kompleksowego remontu silnika. Zaopatrując się w wersję serwisową, koniecznie poprośmy o historię serwisową.
Benzynowe silniki Mazdy 6 są praktycznie bezawaryjne. Jedynie w wersji 2.3 liczyć musimy się z wysokim zużyciem oleju. Elementy zawieszeń są stosunkowo trwałe, rzadko mamy tu do czynienia z niedomaganiami podwozia. Dobrze spisuje się tu zarówno instalacja elektryczna, jak i elektronika. Awarie elektrycznych sterowników szyb w drzwiach zdarzają się sporadycznie.

Z szerokim asortymentem Mazd możemy się zapoznać pod adresem:https://autoidea.mazda-dealer.pl/modele