Sklepy online to doskonała alternatywa dla placówek stacjonarnych, przede wszystkim w zakresie wygody oraz atrakcyjnej ceny.Z zasobów sklepu online można korzystać o każdej porze i z każdego miejsca, także w zaciszu własnego domu. Często pojawiają się jednak pytania, dlaczego niektóre witryny, mimo atrakcyjnej oferty, nie przyciągają optymalnej ilości klientów?

Sklep online dla ludzi

Pierwszą kwestią, jaką należy uwzględnić w zakresie szeroko rozumianego marketingu internetowego, jest sposób zaprezentowania witryny.Docelowym działaniem jest w tym przypadku sprzedaż określonych produktów, aby jednak nawiązać kontakt na linii sklep – klient, konieczne jest wzbudzenie zaufania, czyli przejrzyste i czytelne zaprezentowanie oferty, jak również samej strony internetowej.Ważnym elementem jest także czytelne przedstawienie warunków transakcji, łącznie z płatnościami, które powinny być bezpieczne. Inaczej rzecz ujmując, sklep internetowy powinien być przede wszystkim czytelny, przejrzysty dla klienta oraz intuicyjny – korzystanie z poszczególnych podstron nie powinno stanowić żadnego problemu dla użytkownika. W sytuacji, gdy klient będzie zdezorientowany i zmuszony do samodzielnego poszukiwania konkretnych pozycji, najprawdopodobniej opuści sklep, nie dokonując żadnej transakcji.

Strona techniczna równie ważna

Samo posiadanie strony internetowej to za mało, aby sklep online funkcjonował prawidłowo i płynnie. Wiele osób poszukuje konkretnego produktu, korzystając w tym celu z popularnych wyszukiwarek.Po wpisaniu konkretnej frazy (np. pościel wełniana), wyszukiwarka wyświetla listę stron internetowych, które spełniają oczekiwania użytkownika. Aby konkretna witryna znalazła w czołówce wyników wyszukiwania, konieczne jest odpowiednie pozycjonowanie. Zadanie, na pozór proste, w rzeczywistości wymaga wiele pracy, umiejętności i przede wszystkim rzeczowych analiz, dlatego też działania te najlepiej powierzyć profesjonalistom. Pozycjonowanie strony internetowej jest realizowane przede wszystkim z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych, które powinny być odpowiednio mocne i atrakcyjne. Ważną kwestią, którą uwzględnia przedmiotowy marketing internetowy, są także linki zewnętrzne, za których pomocą można trafić do właściwej witryny.