Większość z nas w swoim życiu miała okazję próbować różnych diet. Jednych skłaniała do tego chęć schudnięcia, drugich pobudki zdrowotne, złe samopoczucie. Na pewnym etapie dochodzimy jednak do tego, że kilka tygodni przestrzegania restrykcyjnego jadłospisu wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ przynosi krótkotrwałe efekty. Wobec tego, sens ma wyłącznie całkowita zmiana nawyków żywieniowych. Oczywiście nie jest to proste. Dużym ułatwieniem może okazać się jednak catering dietetyczny Kuźnia Zdrowia. Spośród różnych diet wypisanych w ofercie, z pewnością uwagę przykuwa paleo, o której ostatnimi czasy mówi się bardzo dużo. Na czym ona polega? Z czego się składa? Co należy wyeliminować?

Porzucamy część tłuszczów i cukrów na rzecz białka

Według dietetyków, odpowiednio zbilansowana dieta paleo powinna równoważyć spożywanie mięsa oraz warzyw i owoców, a co za tym idzie składać się z posiłków przygotowanych na bazie właściwych ilości białka, tłuszczu i węglowodanów. Liczne badania autorstwa specjalistów do spraw żywienia pokazują, że standardowe menu współczesnego człowieka aż w 50% składa się z tłuszczów i cukrów prostych. Wartości te powinniśmy natomiast odwrócić na rzecz cennego dla nas białka, które dostarcza nam energii, siły i wytrzymałości.

Skupiamy się na zdrowych, nieprzetworzonych produktach

Dostępna na www.kuźnia-zdrowia.pl dieta paleo przede wszystkim opiera się na spożywaniu chudego mięsa (szczególnie dziczyzny) oraz owoców morza będących źródłem dużych ilości białka. Produkty te równie dobrze można czasem zastępować dobrej jakości drobiem i cielęciną. Ważne, aby z jadłospisu zupełnie wyeliminować przetworzone produkty mięsne, takie jak gotowe, sklepowe parówki, pasztety, mielonki. Z kolei zamiast po niezdrowe tłuszcze nasycone należy sięgać po tłuszcze jedno- i wielonienasycone, czyli orzechy, oliwę z oliwek oraz awokado.